Projekte pro Jahr
Abstract
A six-month longitudinal study (N533) proved the influence of a diversified sport enrichment program on the development of creative thinking in team ball sports among gifted children. A contrast between a gifted control group and a non-gifted treatment group showed that the creative performance of the gifted children significantly improved (partial .26). To explain this surprising short-term effect, a second experiment chose the Inattentional Blindness paradigm to study the individual differences in the visual attention of gifted (n=54) and non-gifted children (n=58). The results of the monitor-task by Most et al. (2000) revealed significant differences between both samples in the ‘Near’ condition (delta=.37) but not in the ‘Very far’ condition. The results of both experiments are discussed in connection with further research.
Originalsprache | Englisch |
---|---|
Zeitschrift | High ability studies |
Jahrgang | 17 |
Seiten (von - bis) | 101-115 |
ISSN | 1359-8139 |
Publikationsstatus | Veröffentlicht - 2006 |
Fingerprint
Untersuchen Sie die Forschungsthemen von „Developing creative thinking in a gifted sport enrichment program and the crucial role of attention processes“. Zusammen bilden sie einen einzigartigen Fingerprint.-
Kölner Ballschule: Sportspielübergreifende, integrative Ausbildung
Memmert, D., Roth, K., König, S., Harvey, S. & Schwab, S.
Projekt: Finanziert durch Drittmittel
-
Das Finden von geeigneten und originellen Lösungen: Ein Forschungsprogramm zum Einfluss von persönlichen und situationsbezogenen Faktoren auf kreative motorische Problemlösungen
Memmert, D., Baker, J., Moraru, A., van der Kamp, J. & Savelsberg, J.
01.01.16 → 31.12.17
Projekt: Finanziert durch Drittmittel