Empfehlungen für körperliche Aktivität und Inaktivität von Kindern und Jugendlichen: Methodisches Vorgehen, Datenbasis und Begründung

Christine Graf, Nina Ferrari, Ralph Beneke, Wilhelm Bloch, Stefanie Eiser, Benjamin Koch, Wolfgang Lawrenz, Susanne Krug, Kristin Manz, Renate Oberhoffer, Günter Stibbe, Alexander Woll

Publikation: Beitrag in FachzeitschriftZeitschriftenaufsätzeForschungBegutachtung

Abstract

The benefits of physical activity and a reduction of sedentary behaviour in childhood and adolescence are well established.Based on a quality-assured literature review, the German recommendations were updated. Guidelines for infants, toddlers, children of kindergarten and primary school age and youth are clearly depictedIn general, a higher amount of physical activity is associated with more health benefits. Preschool age children should have 180 min of physical activity daily, and from primary school age on, at least 90 min daily are recommended. Sedentary behaviour, especially time in front of screens, is to be reduced to a minimum.

Titel in ÜbersetzungRecommendations for Physical Activity and Sedentary Behaviour for Children and Adolescents: Methods, Database and Rationale
OriginalspracheDeutsch
ZeitschriftDas Gesundheitswesen
Jahrgang79
AusgabenummerS 01
Seiten (von - bis)S11-S19
Seitenumfang8
ISSN0941-3790
DOIs
PublikationsstatusVeröffentlicht - 03.2017

Fachgebiete und Schlagwörter

  • Adolescent
  • Adolescent Health
  • Child
  • Child Health
  • Child, Preschool
  • Databases, Factual
  • Exercise
  • Exercise Therapy
  • Female
  • Germany
  • Health Promotion
  • Humans
  • Infant
  • Infant, Newborn
  • Male
  • Physical Conditioning, Human
  • Practice Guidelines as Topic
  • Registries
  • Rehabilitation
  • Risk Reduction Behavior
  • Sedentary Lifestyle

Fingerprint

Untersuchen Sie die Forschungsthemen von „Empfehlungen für körperliche Aktivität und Inaktivität von Kindern und Jugendlichen: Methodisches Vorgehen, Datenbasis und Begründung“. Zusammen bilden sie einen einzigartigen Fingerprint.

Zitation