Description
Exkludierende Selbstverständlichkeiten – Empirische Befunde zu Auffassungen von Körper und Leistung im (inklusiven) SchulsportPeriod | 20.09.2016 → 22.09.2016 |
---|---|
Event type | Other |
Sponsor | |
Location | Köln, GermanyShow on map |
Degree of Recognition | National |
Related content
-
Publications
-
Inclusion and physical education: An empirical study on the attitudes of PE teachers
Publication: Contribution to journal › Conference abstract in journal › Research › peer-review
-
Alle inklusive?! Subjektive Theorien von Sportlehrkräften zu Inklusion
Publication: Contribution to journal › Journal articles › Research › peer-review
-
Didaktik, Leistung, Körper – Reflexionen zu grundlegenden Prämissen (inklusiven) Sportunterrichts
Publication: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Contributions to collected editions/anthologies › Research › peer-review
-
Ist ein Wandel nötig? Körper und Leistung im Kontext von inklusivem Sportunterricht
Publication: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Contributions to collected editions/anthologies › Research › peer-review
-
Verschwimmende Grenzen - Körper und Leistung von Schüler(inne)n im Umbruch
Publication: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Conference contribution - Published abstract for conference with selection process › Research › peer-review
-
Body and performance in (inclusive) PE settings: an examination of teacher attitudes
Publication: Contribution to journal › Journal articles › Research › peer-review
-
Inklusiver Sportunterricht zwischen sportpädagogisch verantwortbaren Theorien und unterrichtlicher Realität
Publication: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Contributions to collected editions/anthologies › Research › peer-review
-
Vielfältige Körper? Eine empirische Untersuchung zu Körperbildern von Sportlehrkräften vor dem Hintergrund des Inklusionsdiskurses
Publication: Contribution to journal › Journal articles › Research › peer-review
-
Sportunterricht im Lichte der Inklusionsdebatte – ein kritischer Blick auf die Haltungen von Sportlehrkräften
Publication: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Contributions to collected editions/anthologies › Research › peer-review
-
A Functional Instrument or a Vehicle for Experience? A Qualitative Study of PE-Teachers' Concepts of the Body
Publication: Chapter in Book/Report/Conference proceeding › Conference contribution - Published abstract for conference with selection process › Research › peer-review
-
Leistung als Selbstverständlichkeit? Eine kritische Reflexion divergierender Leistungsverständnisse (im Sport) vor dem Hintergrund des Inklusionsdiskurses
Publication: Contribution to journal › Journal articles › Research › peer-review
-
Projects
-
Subjektive Theorien von Sportlehrkräften zur Inklusion – Wo stehen die Akteure in NRW?
Project: University funding programs