SpoBis 2020

Aktivität: Gastvorträge oder -vorlesungenGastvorlesungenTransfer

  1. 2019
  2. Veröffentlicht

    The Dark Side of Football: Field Data Evidence Linking Rivalry and Fan Aggression

    Berendt, J., Uhrich, S., Reinhard, D. & Leidner, B., 2019, Connecting sport practice & science - book of abstracts: the 27th European Sport Management Conference, 3rd-6th September 2019 - Seville, Spain. Breitbarth, T., Bodet, G., Fernández Luna, Á., Burillo Naranjo, P. & Bielons, G. (Hrsg.). EASM, S. 286-287 2 S.

    Publikationen: Beitrag in Buch/Bericht/KonferenzbandKonferenzbeitrag - Abstract in KonferenzbandForschungBegutachtung

  3. 2018
  4. Veröffentlicht

    Marketing, Get Ready to Rumble: How Rivalry Promotes Distinctiveness for Brands and Consumers

    Berendt, J., Uhrich, S. & Thompson, S. A., 2018, in : JOURNAL OF BUSINESS RESEARCH. 88, S. 161-172 12 S.

    Publikationen: Beitrag in FachzeitschriftZeitschriftenaufsätzeForschungBegutachtung

  5. Veröffentlicht

    Rivalry and Fan Aggression: Why Acknowledging Conflict Reduces Tension Between Rival Fans and Downplaying Makes Things Worse

    Berendt, J. & Uhrich, S., 2018, in : European Sport Management Quarterly. 18, 4, S. 517-540 24 S.

    Publikationen: Beitrag in FachzeitschriftZeitschriftenaufsätzeForschungBegutachtung

  6. 2017
  7. Veröffentlicht

    Acknowledging Versus Ignoring the Identity-Relevance of Rivalry - Why Endorsing Dual Identities Decreases Spector Aggression and Downplaying Makes Things Worse

    Uhrich, S. & Berendt, J., 2017, NA - Advances in Consumer Research. Gneezy, A., Griskevicius, V. & Williams, P. (Hrsg.). ACR Association for Consumer Research, Band 45.

    Publikationen: Beitrag in Buch/Bericht/KonferenzbandKonferenzbeitrag - Abstract in KonferenzbandForschungBegutachtung

  8. Veröffentlicht

    Reducing spectator aggression in rival competitions: The Superiority of Dual Identity (vs. Downplay) Statements in Team Sport Services

    Berendt, J. & Uhrich, S., 2017, Proceedings of the 46th EMAC Annual Conference: proceedings of the 46th EMAC Annual Conference. University of Groningen, S. 97 1 S.

    Publikationen: Beitrag in Buch/Bericht/KonferenzbandKonferenzbeitrag - Abstract in KonferenzbandForschungBegutachtung

  9. Veröffentlicht

    Rivalry in the German Bundesliga - Opportunities for and Threats to Marketing Football

    Uhrich, S., Berendt, J. & Königstorfer, J., 2017, International Cases in the Business of Sport. Chadwick, S., Arthur, D. & Beech, J. (Hrsg.). 2 Aufl. London: Routledge, S. 12-19 8 S.

    Publikationen: Beitrag in Buch/Bericht/KonferenzbandBeiträge in SammelwerkenForschungBegutachtung

  10. Veröffentlicht

    Wer bin ich?

    Uhrich, S. & Berendt, J., 2017, in : Markenartikel. 8, S. 12-14 3 S.

    Publikationen: Beitrag in FachzeitschriftZeitschriftenaufsätzeForschung

  11. 2016
  12. Veröffentlicht

    Love Thy Enemy - Investigating the Link Between Brand Rivalry and the Distinctiveness of Consumers and Brands

    Berendt, J. & Uhrich, S., 2016, Proceedings of the 45th EMAC Annual Conference: Marketing in the Age of Data. Knoeferle, K. (Hrsg.). EMAC European Marketing Academy, S. 179 1 S.

    Publikationen: Beitrag in Buch/Bericht/KonferenzbandKonferenzbeitrag - Abstract in KonferenzbandForschungBegutachtung

  13. Veröffentlicht

    Marketing, Get Ready to Rumble: Why Consumers Appreciate Brand Rivalries

    Berendt, J. & Uhrich, S., 2016, NA Advances for Consumer Research. ACR Association for Consumer Research, Band 44. S. 390-391 2 S.

    Publikationen: Beitrag in Buch/Bericht/KonferenzbandKonferenzbeitrag - Abstract in KonferenzbandForschungBegutachtung

ID: 5143026