Institute of Pedagogy and Philosophy

Organisational unit: Institute

  1. 2021
  2. E-pub ahead of print

    Gesellschaftliche Relevanz, In P. Kuhn & F. Ennigkeit, Kampfsport und Kampfkunst

    Körner, S. & Istas, L., 2021, Handbuch Sport und Sportwissenschaft: Grundlagen von Sport und Sportwissenschaft. Güllich, A. & Krüger, M. (eds.). Springer Spektrum, 25 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  3. 2020
  4. Published

    Digitaler und evidenzbasierter Schulsport mit Selftracking?

    Bonn, B., 11.2020, In : Sportunterricht. 69, 11, p. 500-504 5 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articlesResearchpeer-review

  5. Published

    Anthropologie auf Abwegen: Rezension zu "Anthropologie auf neuen Wegen" von Christian Thies

    Schürmann, V., 01.07.2020, 6 p. Hamburg : Hamburger Institut für Sozialforschung.

    Research output: Other contributionNet-publication - Articles in scientific forums or blogsResearch

  6. Published

    Selbstverteidigungstraining unter COVID-19: Entwicklungsmöglichkeiten und Potentiale

    Staller, M. & Körner, S., 28.05.2020, In : Acting Editor "Journal of Martial Arts Research" (JOMAR). 3, 3, 9 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articlesResearchpeer-review

  7. Published

    "Der Geist geht zu Fuß" - Helmuth Plessner zur Funktion des Sports

    Schürmann, V., 26.05.2020, In : Sport und Gesellschaft. 17, 1, p. 97-104 8 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articlesResearchpeer-review

  8. Published

    “Playing Doom”: A Design Case in Self-Defense Training

    Staller, M., Heil, V., Koch, R. & Körner, S., 15.05.2020, In : International Journal of Designs for Learning. 11, 2, p. 9-16 8 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articlesResearchpeer-review

  9. Published

    Zur videogestützten Beobachtbarkeit von Gerichtetheit menschlicher Bewegung: Indikatoren für Sinnerleben und Teilhabe im Tanz

    Howahl, S., Büning, C. & Temme, D., 04.2020, Qualitative Videoanalyse in Schule und Unterricht. Corsten, M., Pierburg, M., Wolff, D., Hauenschild, K., Schmidt-Thieme, B., Schütte, U. & Zourelidis, S. (eds.). 1 ed. Weinheim: Beltz Juventa, p. 93-110 18 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  10. Published

    Das comeback der Gesellschaft, aber wie? Das Loskommen von Luhmann und die Form der Gesellschaftstheorie

    Arenz, T., 23.03.2020, 5 p. Weilerswist-Metternich : Velbrück.

    Research output: Other contributionNet-publication - Articles in scientific forums or blogsResearch

  11. Accepted/In press
  12. Accepted/In press

    Begrenzen für mehr Freiheit: Der Constraints-Led-Approach als trainingspädagogische Perspektive auf das Design von Lehr-Lernsettings in- und außerhalb des Sports

    Körner, S. & Staller, M., 2020, (Accepted/In press) Vermittlungskompetenz in Sport, Spiel und Bewegung: sportartspezifische Perspektiven.. Vogt, T. (ed.). Aachen: Meyer & Meyer, p. 276-298 23 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

Previous 1 2 3 4 5 6 7 8 ...47 Next

ID: 4713