Dr. Sportwiss.

Monika Thomas

Person

  1. 2018
  2. Published
  3. Published

    Heterogenitätsbezogene Einstellungen und Selbstwirksamkeitserwartungen von Sportlehrkräften an Regelschulen

    Thomas, M. & Leineweber, H., 2018, In : Leipziger Sportwissenschaftliche Beiträge . 59, 1, p. 88-109 22 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articlesResearchpeer-review

  4. Published

    Heterogenitätsdimensionen von Schüler/-innen im Sportunterricht und das Belastungsempfinden von Sportlehrkräften

    Thomas, M. & Leineweber, H., 2018, Schulsport 2020: Aktuelle Forschung und Perspektiven in der Sportlehrerbildung. Kleinert, J. & Wolf, J. (eds.). Baden-Baden: Academia Verlag, p. 71-90 20 p. (Brennpunkte der Sportwissenscahft; vol. 40).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  5. Published

    Heterogenität und Inklusion als Teil des Lehramtsstudiums: "Teilhabe und Schulsport" ein Lehramtskurs im Fokus

    Odipo, T. M., Thomas, M. & Abel, T., 2018, Schulsport 2020 : Aktuelle Forschung und Perspektiven in der Sportlehrerbildung. Kleinert, J. & Wolf, J. (eds.). Baden-Baden: Academia Verlag, p. 49-69 21 p. (Brennpunkte der Sportwissenschaft; vol. 40).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContributions to collected editions/anthologiesResearchpeer-review

  6. Published
  7. 2017
  8. Published
  9. Published

    Development of Measuring Instruments Concerning Diversity in Physical Education: a Study within the Project “Schulsport2020”

    Thomas, M., Leineweber, H. & Odipo, T. M., 2017, N.N..

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contribution - PosterResearch

  10. Published

    Development of Scales to measure teachers´ stress, self-efficacy and attitudes towards diversity in Physical Education (PE)

    Thomas, M. & Leineweber, H., 2017, N.N.. 1 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contribution - PosterResearch

  11. Published

    Zur Heterogenität von Schüler/innen und zur Förderung von Inklusion im Schulsport – erste Ergebnisse des Teilprojektes

    Wagner, I., Leineweber, H., Odipo, T. M., Thomas, M., Bartsch, F., Abel, T. & Rulofs, B., 2017, Schulsport2020: Erste Ergebnisse des Projekts und Ausblicke auf eine Weiterentwicklung der Sportlehrer/innenbildung. Kleinert, J. & Wolf, J. (eds.). Köln: Deutsche Sporthochschule Köln, p. 10-18 9 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingContributions to scientific reportsResearch

  12. 2016
  13. Published

    Unconscious Priming of Focused Attention Reduces the Attention Deficits of ADHD Patients

    Hosseini, E., Bock, O. L. & Thomas, M., 06.2016, In : Psychology. 7, 6, p. 815-819 5 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articlesResearchpeer-review

Previous 1 2 3 4 Next

ID: 7304