Univ. - Prof. Dr.

Sebastian Uhrich

Person

  1. Monographs › Research › Peer-reviewed
  2. Published

    Der hyperaktive Spielermarkt der Fußball-Bundesliga. Konsequenzen für die Ligaorganisation

    Uhrich, S., 2007, VDM Verlag Dr. Müller.

    Research output: Book/ReportMonographspeer-review

  3. Published
  4. Published

    Strategisches Marketing - Ein wettbewerbsorientierter Ansatz

    Uhrich, S., 2010, 3. ed. Stuttgart: Kohlhammer.

    Research output: Book/ReportMonographspeer-review

  5. Conference contribution - Article for conference › Research › Peer-reviewed
  6. Published

    Associative Advertising of Non-Sponsors: The Relative Effectiveness of Different Associative Cues and The Influence of Temporal Distance to the Event

    Uhrich, S., 2015, Proceedings of the 23rd Conference of the European Association for Sport Management: Sport Management in the Digital Age. EASM

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contribution - Article for conferenceResearchpeer-review

  7. Published

    Bestimmungsgrößen des rezeptiven Sportkonsums: Empirische Erkenntnisse aus der Fußball-Bundesliga

    Uhrich, S. & Beyer, T., 2007, Qualitätsmanagement im Sport: Beiträge des 5. Deutschen Sportökonomie-Kongresses. Horch, H-D., Breuer, C., Hovemann, G., Kaiser, S. & Römisch, V. (eds.). Institut für Sportökonomie und Sportmanagement, Vol. 7. p. 325-336 11 p. (Edition Sportökonomie und Sportmanagement).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contribution - Article for conferenceResearchpeer-review

  8. Published

    Das Konstrukt Atmosphäre in Fußballstadien - Konzeptionalisierung und Operationalisierung

    Uhrich, S., 2008, Neue Herausforderungen an das Dienstleistungsmarketing: Tagungsband des 12. Workshops Dienstleistungsmarketing. Benkenstein, M. (ed.). Gabler Verlag, p. 41-78 37 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contribution - Article for conferenceResearchpeer-review

  9. Published

    Exploring The Love-Hate Relationship between Archrivals: The Rivalry Ambivalence Model

    Berendt, J. & Uhrich, S., 2015, Proceedings of the 23rd Conference of the European Association for Sport Management: Sport Management in the Digital Age. EASM

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contribution - Article for conferenceResearchpeer-review

  10. Published

    Identifikation und experimentelle Prüfung von Erklärungsmechanismen für positive Effekte von Kundenpräsenz in Handelsgeschäften

    Uhrich, S., 2013, Theorie und Praxis des Dienstleistungsmarketing: Aktuelle Konzepte und Entwicklungen: Tagungsband des 15. Workshops Dienstleistungsmarketing. Schmitz, G. (ed.). Gabler Verlag, p. 123-144 22 p. (Fokus Dienstleistungsmarketing ).

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contribution - Article for conferenceResearchpeer-review

  11. Published

    Institutionelle Rahmenbedingungen einer Services Science - die Hochschulperspektive

    Benkenstein, M. & Uhrich, S., 2008, Technologie und Dienstleistung. Innovationen in Forschung, Wissenschaft und Unternehmen: Beiträge der 7. Dienstleistungstagung des BMBF. Gatermann, I. & Fleck, M. (eds.). Campus, p. 205-212 8 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contribution - Article for conferenceResearchpeer-review

  12. Published

    Positive Effekte bloßer sozialer Präsenz in Konsumumwelten: Erklärungsperspektive Anschlussmotivation

    Uhrich, S., 2011, Beiträge zur Dienstleistungsmarketing-Forschung. Aktuelle Forschungsfragen und Forschungsergebnisse: Tagungsband des 14. Workshops Dienstleistungsmarketing. Fließ, S. (ed.). Gabler Verlag, p. 25-48 23 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contribution - Article for conferenceResearchpeer-review

Previous 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Next

ID: 15896