Schulsport2030: Konzepte und Lehr-/Lernwerkzeuge zur Weiterentwicklung der Sportlehrer/-innenbildung: Nachhaltige Information, Implementierung und Innovation

Project: Funded by Third Parties

  1. 2021
  2. Published

    Students from refugee backgrounds in physical education: A survey of teachers’ perceptions

    Bartsch, F., Wagner, I. & Rulofs, B., 22.03.2021, In: European Physical Education Review. 27, 4, p. 854-870 17 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articlesResearchpeer-review

  3. Published

    Das Stresslabor – ein videogestütztes Lehr-/Lernkonzept zum Umgang mit potenziell stressreichen Situationen im Sportunterricht

    Hartmann, U. L., Pels, F., Pantleon, D., Wegner, M. & Kleinert, J., 2021, Eröffnung des bundesweiten Meta-Videoportals: Lehren und Forschen mit Videos in der Lehrkräftebildung.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contribution - Published abstract for conference with selection processResearchpeer-review

  4. Published

    Sportunterricht im Kontext von Flucht und Migration: Empirische Analysen zur sozialen Konstruktion von geflüchteten Schüler*innen durch Sportlehrkräfte

    Bartsch, F., 2021, Köln: Deutsche Sporthochschule Köln. 111 p.

    Research output: Book/ReportDissertationsResearch

  5. 2020
  6. Published

    Sportunterricht im Kontext von Flucht und Migration - eine postkoloniale Perspektive

    Bartsch, F., 11.2020, In: Zeitschrift für sportpädagogische Forschung. 8, 2, p. 99-119 21 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articlesResearchpeer-review

  7. Published

    Intersections of Forced Migration and Gender in Physical Education

    Bartsch, F. & Rulofs, B., 14.10.2020, In: Frontiers in Sociology. 5, 14 p., 539020.

    Research output: Contribution to journalJournal articlesResearchpeer-review

  8. Published

    Ambulatory assessment for physical activity research: State of the science, best practices and future directions

    Reichert, M., Giurgiu, M., Koch, E. D., Wieland, L. M., Lautenbach, S., Neubauer, A. B., von Haaren-Mack, B., Schilling, R., Timm, I., Notthoff, N., Marzi, I., Hill, H., Brueßler, S., Eckert, T., Fiedler, J., Burchartz, A., Anedda, B., Wunsch, K., Gerber, M., Jekauc, D., Woll, A., Dunton, G. F., Kanning, M., Nigg, C. R., Ebner-Priemer, U. W. & Liao, Y., 09.2020, In: Psychology of Sport & Exercise. 50, 101742.

    Research output: Contribution to journalJournal articlesResearchpeer-review

  9. Published

    Coping strategies as mediators within the relationship between emotion-regulation and perceived stress in teachers

    Schäfer, A., Pels, F. & Kleinert, J., 2020, In: International Journal of Emotional Education. 12, 1, p. 35-47 13 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articlesResearchpeer-review

  10. Published

    Effects of different coping strategies on the psychological and physiological stress reaction: An experimental study

    Schäfer, A., Pels, F. & Kleinert, J., 2020, In: European Journal of Health Psychology. 27, 3, p. 109-123 25 p.

    Research output: Contribution to journalJournal articlesResearchpeer-review

  11. Published

    Stress bei Sportlehrkräften. Zum Zusammenhang von Stresserleben und Copingstrategien

    Schäfer, A., 2020, Köln: Deutsche Sporthochschule Köln. 75 p.

    Research output: Book/ReportDissertationsResearch

  12. Published

    Stressbewältigung bei Sportlehramtsstudierenden: Der Einfluss von aktiven und evasiven Copingstrategien auf die wahrgenommene Stressintensität

    Hartmann, U. L., Schäfer, A., Pels, F. & Kleinert, J., 2020, Zukunft der Sportpsychologie : zwischen Verstehen und Evidenz; Book of Abstracts ; virtuelle Online-Tagung ; 52. Jahrestagung der Arbeitsgemeinschaft für Sportpsychologie 21. bis 23. Mai 2020, Salzburg. Amesberger, G., Würth, S. & Finkenzeller, T. (eds.). Salzburg: Universität Salzburg, p. 212 1 p.

    Research output: Chapter in Book/Report/Conference proceedingConference contribution - Published abstract for conference with selection processResearchpeer-review

ID: 5077655